Tuesday, October 26, 2010

mcm2 hal kat opis!!!

selamat pagi... urmm.. pg nih, xtau nk ckp mud mcm mane.. nk masuk opis pun dah xmcm dlu sgt dah... aku raser byk bende dah brubah nih..  orang yg bertopeng2 pun byk.. yg menyampai n jd penyampai alaa2 dj radio pun ader.. pelik aku.. xreti jge tepi kain sendri.. maklumlah, unit aku nih sumer rapt, masing2 sume ader ikatan kekeluargaan.. tp ader jugak orag luar unit menyibuk hal2 dlm unit aku ape kes>>>> jage r hal unit n staf2 korang.. bukan xnak bercampur, ktorg bercampur what b4 nih???? cube ingat dlu, kte ok jerk.. same jerk.. tp sbb dgn mulut org, sumenyew kucar kacir kan??? bgs r tuh.. yg sorg tuh duk skandal menyandal lebey2.. sampai feeling terlebey kat buah ati ko tuh, smapai sume bender ko citer kat dier.. ko pk die ley d'percaye ker????? sbb die n org2 yg len, kiter dah suram... xsyok r mcm nih... sume org bertopeng.. last2 kiter dah xkenal sape sbnarnye kawan kiter.. yg bley kiter caye.. xyah r berkawan kat opis nih.. sume mulut lancang kuning!!! hahahahaha.. kawan2 camtuh jerk... byk sgt puak2.. ingat nih zaman batu ker nk berpuak2.. mcm maner nk hormat korag lau korang pandang ktorg pun mcm budak2.. come on lah kan.. mang kiter kawan rapat ngan dier, tp, ko slidik dlu, mulut dier ley caye ker x... 4 information lah kan.. telinga aku nih, dah naek panas dengar cerita mcm2 psl sumer unit.... haaaaa!!!! cube korg pk, mcm maner aku bley tau??? itu sbb mulut2 yg xley d'percayai bg tau kat aku... so, saper jerk yg xbertopeng.. sumer bertopeng.... kawan dlu, bau korg tau dier mcm maner... mcm2 kes lah.. skang nk buat unit aku masam2 muker.. plez lah... xkan jadi der... janji kerja jalan sumer setle ok lah... yg org2 yg xsepatutnya nk menyebuk naper??? tuh sumer dengki r tuh.. sifat dengki... aku pun duduk gak kat opis... ko ingat ko sorg jerk duk opis??? pelik aku.., mcm bagus, nilai dlu diri sendri baru nilai kerja org len... 4 what nk ungkit n nilai hal personal kan?? kerja kerja lah... personal, personal lah... org2 yg tua pun penah muda... so, dorg tau ape n cmner budak2 mude... tolong lah bg yg bertopeng2 tuh.. sembahyang 5 waktu pun xgune lau korang hati busuk n nyebuk hal org len!!!! try tuk ubh dri korg, dgn dekatkan diri kat ALLAH swt.. baru ko dpt hidayah-NYA.. then, baru lah berkat sembahyang 5 waktu korg tuh... nih mengumpat kuat, mengadu kuat.. bercerita hal org kuat.. pastuh, tutup topeng korg dgn g sembhyang lah, muke lemah lembut lah.. pape jerk lah.. sape aku nk nilai amalan org kan... tp, wake up lah... jgn dengar ckp org,  sbb mulut org xkan kesudah bercerita mcm2... penat lah.. sume nih menyemakkan pale otak aku.. mcm2 cerita aku dengar... aku pun mendengar jerk.. org bercerita.. susah lah... mulut mcm murai! aku mls nk msk campur lg... aku ok jerk.. lantak korg lah.. jgn usik aku sudah!..=)

No comments:

Post a Comment